петък, 27 март 2015 г.

Държавата влезе в КТБ! Странният случай на синдика Росен Ангелчев

Министърът на финансите Владислав Горанов, главният секретар на МВР Георги Костов, заместник-главният прокурор Борислав Сарафов, двамата временни синдици Лазар Илиев и Росен Ангелчев и шефът на Фонда за гарантиране на влоговете в банките Радослав Миленков влязоха тази сутрин в КТБ.

На влизане в сградата на банката на площад „Гарибалди“ финансовият министър припомни приемането на законодателството, което да уреди статута на временните синдици.

„Отговорността за работата на временните синдици до голяма степен е вече отговорност на правителството“, каза Горанов. Той обясни, че финансовият министър по закон вече има пряка отговорност да следи за работата на синдиците и да наблюдава редовно отчетите им по отношение опазването на имуществото на банката.

Горанов каза, че още на вчерашната среща са заявили, че могат да разчитат напълно на съдействието на всички държавни органи като изброи и българската прокуратура, и правоохранителните служби. „Така че, ако е необходимо съдействие и информационно обезпечаване, те да могат да имат директни комуникации“, подчерта финансовият министър.

Временните синдици в КТБ Лазар Илиев и Росен Ангелчев вече са вписани в Търговския регистър. Имената на квесторите Станислав Лютов и Елена Костадинчева са заличени.

Очаква се днес да се събере и петчленният състав на Върховния административен съд по делото за отнемането на лиценза на КТБ. Очаква се да бъде обсъдено искането на Менко Менков – адвокат на фирма „Бромак“ на Цветан Василев, който настоя за отводите на председателя на ВАС Георги Колев и на съдията-докладчик по делото Росен Василев.

Припомням странният случай на синдика Росен Ангелчев


Единият от двамата избрани от фонда синдици - Росен Ангелчев е бил изключен от списъка на синдицте по Търговския закон. Това става ясно от публикувана в Държавен вестник заповед на Министъра на правосъдието от декември 2012 г.
Тъй като "назначението" минава по Закона за банковата несъстоятелност, Ангелчев ще мине между капките. Но е достатъчно красноречив сигнал какви хора са избрани от Фонда.

Спорен остава и начинът, по който са избрани, защото той е секретен и се основава на "вътрешни правила" на Фонда, до които няма достъп. От гаранционния механизъм категорично отказаха да оповестят какви са правилата за избор и на базата на какви критерии двете успели кандидатури – на Росен Ангелчев и Лазар Илиев - са били предпочетени.
Ангелчев е служител на Първа частна банка от основаването й през 1992 до фалита й през 1997 г. След това кариерата му преминава в Частната земеделска и инвестиционна банка, където Лютов е синдик. След като продава тази банка на ЦКБ, Лютов става синдик на Минералбанк. Взема на работа и Ангелчев.
 Тази банка също е продадена на варненската силова групировка ТИМ през 2001 г. През 2002 г. Лютов става синдик на Авиокомпания "Балкан". Там естествено се прехвърля и Ангелчев като "юрист". През 2004 г. Ангелчев става началник на ликвидацията в Министерството на икономиката. 

От лятото на миналата година Ангелчев често е засичан в КТБ, неясно в какво качество. Сега вече е ясно и какво е било качеството му – бил е подготвян да влезе с летящ старт в банката.

Името на Ангелчев се появява при разсекретените досиета на бившата Държавна сигурност. Според тях Росен Иванов Ангелчев е бил вербуван през 1988 г. и е сътрудничил на Първо главно управление под псевдонимите Константин и Иванов.

Една година по-късно е бил снет от действащия оперативен отчет.

Цитат на денят! Бойко: Не изнесем ли телетата и агнетата навреме, стават крава, бик или овен

"Едно теле или агне има свойството да расте и ако не се изнесе навреме в определените
килограми и норми, след това става крава, бик или овен и тогава тези хора няма какво да ги правят. Това не е нещо, което да изчака във времето", обясни на брифинг Бойко Борисов.

Надявам се в рамките на април да възстановим парите в Българската банка за развитие и да започваме износ за по-платежни места. Сега в момента, българите изнасят само за Албания, на най-ниската цена в света, а поне за телета и агнета да нямаме спор, че са ни най-хубавите, добави Борисов. Попитан, дали ще продължат протестите на тютюнопроизводителите, Борисов заяви, че те правят протести от радост.

"Това са 40 500 души, предимно български мюсюлмани в най-западналите райони, които на тези пари чакат. Много важно е да се знае, че сме направили така - тези, които са най-дребните да получават най-много пари, не обратното. Мисля, че в диалог свършихме добра работа за тези хора. Не сме ги делили на християни, на мюсюлмани, нито на ДПС, нито на БСП, нито на ГЕРБ”, посочи Борисов.

Повтарящият се модел на заключената врата! Най-тежките катастрофи с пилоти самоубийци

Командирът на полет 9525 на „Джърмънуингс“, който е бил заключен извън пилотската кабина, се е опитал да разбие вратата с брадва, съобщава германското издание "Билд", като се позова на свои източници. По-рано стана известно, че вторият пилот изглежда преднамерено е насочил самолета към склоновете на Френските Алпи, след като е заключил командира на полета извън кабината.
Записите от черната кутия сочат, че капитанът многократно е чукал на вратата на кабината и се е опитвал да се върне обратно, преди самолетът да се разбие, казаха от френската прокуратура.

По данни на "Билд", той е използвал брадва, за да се опита да разбие бронираната врата. Говорител на „Джърмънуингс“ потвърди, че е имало брадва на борда на самолета. Този инструмент е част от оборудването за сигурност на самолета Airbus 320.
Случката изглежда ужасяваща. Оказва се, че самоубийствата във въздуха на пилоти са се случвали и преди. Като не става дума само и единствено за самоубийствените атентати от 11 септември 2001 г. Вярно, нищо подобно не се е случвало на европейска територия и в такива размери досега.

При изчезването на малаизийския самолет през март м. г. разследващите органи имаха и хипотеза, че пилотът се е самоубил. Тя беше сериозно обсъждана от авиоспециалисти. Но така и не беше доказана.

Въпреки че е изключителна рядкост пилотът да посегне на живота си – и на живота на всеки друг, който е на борда на управлявания от него самолет – има прецеденти. Според данни на Федералната авиационна администрация на САЩ, цитирани от „Вашингтон пост“ през 2014 г., 24-ма американски пилоти са се самоубили по време на полет в последните две десетилетия. 23-ма са разбили машините, а един стажант пилот скача от самолета по време на полет. В повечето случаи авиаторите са били сами. Никой от тях не е управлявал голям пътнически самолет. Всички са били мъже на средна възраст.

Кои са по-тежките инциденти по международни линии с пътнически самолети


През ноември 2013 г. тежък инцидент привлече вниманието на света. Самолет на мозамбикските линии на борда с 33-ма пътници падна над Намибия. Оцелели нямаше. А катастрофата се превърна в голяма мистерия. Самолетът беше само на една година, управляван от опитен пилот при добро време.

Според запис от кабината вторият пилот отива в тоалетната и когато се връща вратата е затворена. В това време колегата му снишава самолета до височина за кацане. По-късно разследващите излизат със заключение, че самолетът се е разбил заради „умишлени действия на пилота“.

Ехо от тези трагедии може да се открие в две катастрофи от края на 90-те години на ХХ век.

През декември 1997 г. 104 души загиват над Индонезия, след като вероятно пилотът изключва двигателя на самолета. По-късно разследването показва, че е имал значителни финансови проблеми и служебни неприятности.

Две години по-късно става трагичният инцидент с египетски самолет, който потъва в Атлантическия океан край Нантъкът, Масачузетс. Екипажът и 217-те пътници на борда загиват. На записа от черната кутия се чува как пилотът Гамал ал-Батауи прошепва: „Уповавам се на Бога" на арабски, фраза, която се употребява в моментите преди смъртта.  Преди това – по сценарий подобен на сегашния случай – капитанът отива до тоалетната, а след това не може да влезе в кабината. Очевидно, все пак успява, но твърде късно, защото на записа се чува как той пита: „Какво става? Ти ли загаси машината?“ Египетските власти обаче не излизат с официално становище, че става дума за умишлени действия.

Повтарящият се модел на заключената врата

Има като че ли повтарящ се модел – единият пилот излиза, другият заключва вратата. Парадоксално, след 11 септември 2001 г. бяха взети допълнителни мерки за обезопасяване на пилотските кабини и за по-труден достъп до тях отвън. Целта е да се предотврати възможността терористи да нахлуят в кабината и да завземат управлението на самолета.  Достъпът до нея отвън става чрез код, разказва "Ню Йорк таймс". Но пилотът, който е вътре, в случай на опасност може да блокира системата за пет минути. Тогава единствената връзка с кабината е по интеркома. Така че, ако един от двамата пилоти е умишлено заключен отвън, той не може да влезе в кабината.

Депресията изглежда е най-честата причина за самоубийствата на пилотите във въздуха и затова през 2010 г. Федералната авиационна агенция на САЩ отмени забраната пилотите да вземат антидепресанти.


Председателят на Държавната агенция за българите в чужбина Борис Вангелов: Спасибо вам большое, братушки!

Премиерът Борисов назначи Борис Вангелов за шеф на Държавната агенция за българите в
чужбина (ДАБЧ). Той идва от ВМРО и веднага предизвика вълна от недоволсво в социалните мрежи. Създаде се фейсбук групата “Отказвам да бъда представян в България или в чужбина от Вангелов!”. Недоволни се готвят групово да посетят новия шеф и да му “честитят” поста.
Публикувам  видео от събор на 8 септември 2012 г. Там Вангелов е на трибуната заедно с тогавашния председател на БСП Сергей Станишев и певеца Бисер Киров. Вангелов изчита официално приветствие от името на ВМРО. В един момент минава на руски език:

"Спасибо вам большое, братушки. Спасибо за то что вы нас освободили от турецкого ига."

По-късно Вангелов минава в наши дни:

"Обръщайки се към нашето съвремие, бихме желали много по-голямо културно, икономическо и военно сътрудничество с Русия."

Накрая Борис Вангелов поздравява всички от името на ВМРО:

"Да живее България! Да живее българо-руската дружба!"

ВИДЕО

Пилотът Андреас Лубиц ходил година и половина на психиатър

Пилотът Андреас Лубиц, който се смята за виновник за катастрофата на самолета на
авиокомпанията Germanwings на 24 март в югоизточната част на Франция, общо година и половина е посещавал психиатър, пише германският таблоид Bild, позовавайки се на източници в Lufthansa – компанията майка на Germanwings.
Както съобщи прокурорът Марсел Брис Робен, записите от "черна кутия" показват, че катастрофата на A320 е резултат от умишлените действия на втория пилот - 28-годишният германски гражданин Андреас Лубиц. Смята се, че той се е заключил в кабината, за да не пусне командирът на екипажа, започнал да снижава височината, след което самолетът се разбил в планината.

Лубиц е прекъснал обучението си няколко месеца. Bild твърди, че причината за това са психически проблеми у бъдещия втори пилот. Според вестника, заради депресия е имал проблеми с обучението си в училището на Lufthansa във Феникс, САЩ, дори временно е причисляван към неспособните да летят. В досието му във федералното управление по гражданска е имало бележка, че той се нуждае от "специални и редовни медицински прегледи." Същата забележка фигурира и в лиценза му за пилот.

На тази дата: 27.3.1973 г. Марлон Брандо се отказва от наградата „Оскар”, в знак на подкрепа на правата на индианците

1973 г. американският актьор Марлон Брандо се отказва от наградата „Оскар”, в знак на
подкрепа на правата на индианците. Актьорът „взривява” меката на киното, бойкотирайки 45-ото раздаване на наградите.

В гимназията Марлон се изявява като проблемен ученик. Когато навършва 16 години, е изпратен от баща си във военно училище, но поради буйния си нрав е изключен в годината на дипломирането си. След това се мести в Ню Йорк и започва да посещава курса по актьорско майсторство на Стела Адлер. През 1947 г. постига невероятен успех с ролята си на Стенли Ковалски в пиесата на Тенеси Уилямс „Трамвай желание”. Участва и във филмовата й адаптация, за която е номиниран за „Оскар” за най-добра мъжка роля. Печели престижното отличие през 1954 г. за изпълнението си във филма „На кея”.

Любопитен факт е, че въпреки големия си успех и симпатиите на публиката Марлон Брандо едва не приключва кариера си през 60-те години на 20 в. Причина за това е тежкият му характер и груб език. Голяма част от режисьорите отказват да работят с него.

Филмовият му ренесанс настъпва благодарение на Франсис Форд Копола и неговия филм „Кръстникът”. Първоначално продуцентите на филма не искат и да чуят името Брандо, но всичко се променя още след първото му прослушване. Знаменитата роля на дон Вито Корлеоне донася втори „Оскар” на актьора.

На 27 март Брандо трябва да вземе отличието за превъплъщението си в Дон Корлеоне в „Кръстникът”. Вместо да иде на церемонията обаче, актьорът изпраща там млада индианка. Въоръжава я с пространна реч в размер на 15 страници, в които обяснява защо отказва статуетката. Представителката на Брандо е известна с две имена - Мари Крус и Сашийн Малкото перо. Носителка е и на титлата „Мис Американски вампир”, спечелена в конкурс две години по-рано.

Вечерта Сашийн излиза на сцената в рокля със знаците на племето апачи. Взема „Оскар”-а и на един дъх изстрелва, че Марлон протестира срещу начина, по който Холивуд третира индианците.

Изявата й трае само 45 секунди. Минути по-рано зад кулисите я е спипал продуцентът на „Кръстникът” Албърт Руди, който я заплашва, че ще я ликвидира физически или ще нареди ареста й, ако си позволи да говори повече от 45 секунди. Малкото перо очевидно взема на сериозно заплахата и словото й е импровизирано. След това отива зад завесата и изчита всичките 15 страници на Брандо пред журналистите. Какво точно се случва с „Оскар”-а, попаднал в нейните ръце - не се знае. От тогава обаче киноакадемията приема правилото наградите да се вземат винаги лично.

Изборът на Брандо да изпрати младата индианка има свое обяснение. Той подкрепя индианците още в края на 60-те години на миналия век, когато отива във Вашингтон и публично се застъпва за правата на червенокожите племена да ловят риба в изконните си земи.

За самия Марлон Брандо този „бойкотиран Оскар” е втори. Печели първия 18 години по-рано - през 1954 г., за играта си в лентата на Елия Казан „На кея”. Статуетката обаче му е открадната през 1970 г. и Брандо умолява академията да му изпрати нова. Две години по-късно наградата отива при индианците. Третата статуетка пристига при актьора на старини - през 1999 г. и е за цялостния му принос в историята на киното.

Вицове, март 2015 г.

Добро утро!

СмЕх


Жена влиза в лекарския кабинет и започва да се съблича.
- От отдавна не сте идвали.
- Бях болна, докторе...

***


Градски автобус. Пътува човек с голям ротвайлер. Минава контролата.
- Билетчето.
- Заповядайте.
- И за кучето трябва билет.
- Ами аз му казах, но то не иска да си перфорира. Ако искате, изхвърлете го от автобуса

***

Новият "Доместос" убива всички известни бактерии, а неизвестните ги взема в плен за опити...

***

Утре към 14 и 30 сметам да кърмя на
"Витошка" в подкрепа на дребните търговци.
Аман от тия молове!

***

Арабски шейх,завършил в Москва, си спомнил за приятел руснак от студентските години.
-Приятелю,ти ми спаси живота!Сега имам възможност и искам да ти се отблагодаря - ще ти подаря Ролс Рой.
-Моля те,недей,от КГБ веднага ще започнат да ме разследват.
Какво ли не му предлагал шейхът,но руснака не искал да приеме нищо,страхувайки се от всемогъщото КГБ.Накрая шейхът му предложил едноседмичен престой в харема си...Помислил руснакът и се съгласил.Още първата вечер шейхът го завел в харема и казал:
-Избери която искаш и се наслаждавай!Тука КГБ няма!
Огледъл ги братушката,избрал си една и започнал да я милва-по косите,лицето,гърдите надолу....и замръзнал! Напипал не каквото очаквал,а девойката му проговорила:
-Не делай дурное лицо, немедлено пусти яйцо!
Передай в Москву ,что жив, здоров-майор разведки -Иванов!

***

четвъртък, 26 март 2015 г.

Полиция обгради дома на пилота разбил умишлено самолета

Служители на германската полиция са разположени около дома на втория пилот на самолета „Еърбъс” А320, който се разби на 24 март в Южна Франция. Охранителните мерки около къщата в град Монтабаур, Западна Германия, са предприети, след като стана ясно, че Андреас Лубиц умишлено е предизвикал катастрофата, при която загинаха 150 души, съобщава Би Би Си.
В момента разследващите са насочили усилията си към разследване на миналото на пилота и ще разговарят с неговото семейство. Това, което ще се опитат да разберат, е дали е дължал пари, бил ли е недоволен от нещо и т.н. Ще се разровят по-сериозно в религиозните му вярвания, както и дали е имал проблеми със закона или пък несподелена любов.
АФП съобщава, че Лубиц е бил член на частен летателен клуб в Германия - LSC Westerwald. Освен това е бил бегач и е участвал в местни състезания, според официалната информация в общината. Това е профилът във Фейсбук, за който се смяташе, че е негов. Той вече е изтрит.
На името на Лубиц вече има няколко страници в социалната мрежа. Те са създадени днес, но на тях няма лична информация, а се публикуват новините, свързани със злополучния втори пилот.

Френският прокурор Брус Робинс обясни, че пътниците от полет 4U 9525 са осъзнали, че падат, едва в последните мигове на полета. Това ставало ясно от записа, който експерти успяха да измъкнат от счупената черна кутия. „Чуваме писъци едва в последните моменти на записа”, обяснява Робинс.
От компанията „Луфтханза”, която притежава нискотарифната “Germanwings” обясниха на пресконференция в Кьолн, че целият персонал е „останал безмълвен и дълбоко шокиран” при вестта за умишленото разбиване на „Еърбъс”-а от техен колега. „Не можех да си представя, че ситуацията може да стане дори по-зле”, обяснява говорител на „Луфтханза”.

"Ами ако пилотът искаше да се самоубие в град. Преставяте ли си какви разрушения и жертви щеше да има", заяви племеничка на загиналия в еърбъса белгиец Кристина. "Не ме интересува луд, самоубиец или терорист е. Трябва пилотите да се наблюдават много по-сериозно. Да се подлагат на тестове и най-различни психо проверки", заяви тя напълно разстроена пред Ер Те Ел след новината, че най-вероятно вторият пилот умишлено е разбил самолета в Алпите, за да се самоубие. "В ръцете на летците е всичко. Те са като Господ по време на полет. Само от тях зависи какво става по време на полета", коментира тя.

"Аз обезумях и онемях, като чух анализа на прокурора на Марсилия.  Разкритията са немислими, извън човешката логика. Просто е абсурд. Много сме разстроени", това бяха първите думи на шефа на "Луфтханза" Карстен Спор, след като стана ясно, че най-вероятно Андреас Лубиц е насочил съзнателно машината към скалите в Алпите. 28-годишният пилот е бил на работа в авиокомпанията от 2013 г. Всичко е било точно и перфектно. След това е напуснал за кратко. "Но това се случва често и при направените медицински прегледи той бе в отлична кондиция", заяви Спор.

Междувременно в градчето Монтабаур веднага бяха пратени полицаи да охраняват къщата на Андреас. Всички в малкото населено масто са покрусени и обясняват, че той е бил винаги приветлив и учтив и никога не е създавал каквито и да било проблеми.


Премиерът на Испания Мариано Рахой написа в туитър: "Потресен съм".

Обновена!

Самоубийствен акт на летец на А 320?

Старшият пилот на „Еърбъс”-а на германската компания „Джърмънуингс“ е бил в заключената пилотска кабина, докато вторият пилот е искал да влезе, но вратата е била заключена. Това съобщи „Льо Монд”, като се позова на свой източник от разследването на катастрофата.
Малко преди двамата да се разделят, те са провели разговор на немски език, записан от устройството на първата черна кутия. Не се съобщава какво е съдържанието на този разговор. Това, че в пилотската кабина е имало само един пилот по време на падането на самолета бе потвърдено официално и от Прокуратурата на Германия.

Междувремнено в специализирани форуми за летци и пилоти експерти обсъждат възможните причини за катастрофата. След като „Ню Йорк Таймс” съобщи за разделянето на пилотите, потвърдено и от „Люо Монд”, все повече стават мненията за две възможни причини за катастрофата.

Първата е загуба на съзнание от пилота в пилотската кабина било от лоша или отровена храна било от недостиг на въздух. Втората е самоубийствен акт на пилота, решил да приключи със земните си дела. Експерти твърдят, че на база публикуваните данни за снижаването на самолета, той е бил на автопилот до последния момент. Радиомълчанието на самолета също поражда подобни мисли.

"Бакшиши" срещу "Юбер"! Видео

Компанията "Юбер” разбуни духовете в таксиметровия бранш. Таксиметровите шофьори смятат, че бизнесът им е застрашен и излязоха на бунт. Депутатът от „БСП – Лява България” Георги Кадиев заяви, че ще направи необходимото услугата да се узакони.
"Повдигнах темата като член на транспортната комисия, тъй като предположих, че ще стане скандал. Шофьорите твърдят, че това не е таксиметрова услуга, а споделено пътуване. Според мен си е чиста таксиметрова услуга, което означава, че би трябвало да отговарят на сегашните закони и наредбата на Столичната община", коментира в "Здравей, България" Кадиев.

"Юбер" имат много предимства. Първото е, че се вижда рейтингът на шофьора и се знае дали е добър, или не. Второто е, че няма никаква анонимност, а третото - че клиентът сам измерва разстоянието чрез джипиеса на телефона си и по този начин не може да бъде излъган в разстоянието и съответно със сметката", допълни Георги Кадиев.


От своя страна таксиметровите шофьори са на мнение, че услугата е незаконна, защото "извършват обществен превоз на пътници, а това може да се извършва по реда на Закона за автомобилни превози”. За целта колите трябва да са жълти, да имат удостоверение за водач, разрешени от общината – неща, които „Юбер” нямат, заявиха таксиметровите шофьори.

ВИДЕО