вторник, 25 октомври 2016 г.

Плевнелиев към Борисов: Не участвам в задкулисни договорки

Президентът Росен Плевнелиев отговори на твърденията на премиера Бойко Борисов за това, че голяма част от първия кабинет на ГЕРБ бил конструиран от кръга "Капитал" и лично от Иво Прокопиев. Твърденията си Борисов изложи в интервю за Нова тв в понеделник. Тогава премиерът заяви, че Иво Прокопиев и Делян Пеевски са едно и също и че Борисов се е подвел при първия си мандат от собственика на "Капитал".

"Не съм съгласен българската правосъдна система да бъде сведена до дебата „две каки“, които си говорят. По същия начин не съм съгласен за начина, по който се правят правителствата в България да бъде сведен до „двама батковци“, които си говорят", коментира Плевнелиев, цитиран от "Фокус".

Според Плевнелиев, ако нещата са такива, каквито премиерът ги е изложил, то това означава, че задкулисието в България тотално е победило. "Не съм част от това задкулисие и никога не съм бил, затова е добре министър-председателят на България да си припомни, че през 2008 година аз бях обявен за „Инвеститор на годината“ в България, че аз бях един от топ мениджъри на България, че аз бях член на борда на директорите на американската камара, на немската камара, на Конфедерацията на индустриалците и работодателите в България (КРИБ), че бях един от двигателите на много кризисни конференции през 2009 година, затова как да намерим решение в най-тежката криза“, каза още Плевнелиев.

Той обясни, че начина, по-който той е влязъл в политиката, е бил свързан с това, че тройната коалиция по това време не е давала никакви отговори.