четвъртък, 26 ноември 2015 г.

Пътниците след тест драйв с новия японски влак-стрела: 500 км/ч. и нищо не се усеща

Влакът-стрела подобри собствения си световен рекорд по бързина през април 2015 г., като разви скорост от 603 км/ч по време на тестове край планината Фуджи. Тестовете продължават като се предвиджда оперативната му скорост да е максимум 505 км/ч. За сравнение, в момента най-бързата оперативна скорост на японския влак-стрела "Шинкансен" е 320 км/ч.

Пътниците за тест драйв са избирани на лотариен принцип, желаещите са били 16 пъти повече от местата, разказват от Би Би Си.

"Пътуването е доста скучно", разказва журналистът.

Даже демонстрира как мобилният му апарат, поставен на коляното му, не потрепва при
максималната скорост, която развива превозното средство.

"Пътуването е удобно и комфортно", оценяват пътниците.
Когато таблото на стената показва, че са стигнали скорост от 502 км/ч, той коментира:

"Все едно, че гледаш видео игра".
При 502 км/ч мобилният телефон дори не потрепва.

Във Великобритания се приготвяме да пуснем влак, който се движи с 250 км/ч, а в Япония това е факт от 50 години, отбелязват още от Би Би Си.

Влакът се движи на принципа на т.нар. магнитна левитация (маглев), при която се използват електрически заредени магнити, които повдигат и придвижват композицията над релсовото трасе. Така, влакът и вагоните на практика се "плъзгат" върху създаденото магнитно поле, а измененията в силата и в интензитета му определят скоростта и посоката на движение.

Central Japan Railway иска да пусне високоскоростните превозни средства по линията Токио-Осака до 2027 г. С тях 400-километровата отсечка ще бъде изминавана за нищожните 41 минути.  Има една дребна подробност - това начинание е доста скъпо- ще струва около 30 млрд. британски лири, уточнява Би Би Си.

По данни на railway-technology.com най-бързият влак в света до момента е китайският Shanghai Maglev, който оперира при скорост от 431 км/ч, но може да развие до 501 км/ч. Той е съвместна разработка на Siemens и ThyssenKrupp и е пуснат през 2003 г., като свързва Шанхай с отдалеченото на 30 км международно летище "Пудонг" за под осем минути.