понеделник, 2 март 2015 г.

Арестуваха украински депутат на марша за Немцов

Украинският депутат Алексей Гончаренко от парламентарната група на партията „Блок на
Петро Порошенко“ бе арестуван по време на траурния марш в Москва. Той бил задържан и обвинен в неподчинение на полицията. Общо около 50 души прекараха в затвора тази нощ, след като бяха хванати от полицията и им повдигнаха различни обвинения.

На Гончаренко е задаван въпрос и за пожара на 2 май 2014 година в Одеса. Разследването, което се води в Русия, е за „опит за убийство и изтезаване на руски граждани по време на трагичните събития в Одеса на 2 май 2014“. По-късно депутатът от Върховната Рада е бил пуснат.

„Гончаренко излезе на свобода от отдела на милицията "Китай-город"“, обяви адвокат Николай Полозов от екипа на украинския народен представител. Информацията за освобождаването на депутата бе потвърдена и от президента на Украйна Петро Порошенко.

„В изпълнение на моите нареждания, генералният консул на Украйна в Москва доложи, че прибира Гончаренко от затвора“, заяви Порошенко чрез социалните мрежи.

Алексей Гончаренко не е дал показания на руското следствие по делото за събитията в Одеса, заяви друг адвокат - Марк Фейгин.

„Украинская правда“ пише, че отговаряйки на въпрос дали е бил разпитван относно Одеса, Гончаренко е отговорил: „Един от следователите ми каза, че искат да изяснят въпроса за моята причастност към събитията от 2 май в Одеса. Повече никакви въпроси нямаше“.

Гончаренко също така заяви, че му е било отказано посещение на лекар.

По-късно той допълни, че срещу него е било използвано насилие, по време на ареста му в Москва

„Тикаха ми някакви протоколи, заплашваха ме, че никога няма да изляза от там, че „това не ми е Майдан“ , казваха ми, че човекът, който говори с мен има „мазол от натискане на спусъка“ на пръста. Не зная кой беше това. Те бяха 15 души. Имаше един представител на Федералната служба за сигурност на Русия, имаше полицаи. Всички бяха в цивилни дрехи. Когато ме вкарваха в участъка някаква група активисти ни преследваше и крещеше, че „това е убиецът от Одеса“, заяви Гончаренко.

„При задържането ми, един от офицерите каза, че моето удостоверение за дипломатически имунитет е „просто хартийка“. Това е пълно безумие. Аз познавах Борис Немцов и нямаше как да не пристигна в Москва, за да оставя цветя на мястото, където го убиха. Но те дори и това не ми позволиха да направя“, заяви Гончаренко.

Министерството на вътрешните работи на Русия смята претенциите на украинския депутат Алексей Гончаренко, който беше задържан по време на шествието в памет на Борис Немцов в Москва за „абсурдни“, предаде Интерфакс.

„По времето, когато депутатът чакаше пристигането на следовател, той не постави никакви искания или претенции, но след края на процесуалните действия и пристигането на украинския консул, когато му бе съобщено, че може да напусне полицейския участък, Гончаренко неочаквано предяви съвкупност от абсурдни жалби, в частност за незаконно задържане и отказ на медицинска помощ. Московската полиция разполага с видеозапис на пребиваването на дадения гражданин в полицеския участък, който обективно доказва необосноваността на изказаните претенции“, заяви представител на руското Министерство на външните работи.